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HISTÓRIAS E LENDAS DE SANTOS - Imaginação
Visões de futuro (2)

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O ano é 2031, 25 anos à frente de quando o jogo para computadores Shadowrun foi lançado nos Estados Unidos. A cidade é Santos, no Brasil. Mas, apesar de ter referências a morros, à baía de Santos, à zona Leste da cidade, ao porto e às ferrovias, o cenário nada tem a ver com Santos atual, e nada indica que a cidade vá se desenvolver - ou retroagir - a essa situação mostrada no jogo. A arquitetura mais parece de um vilarejo hispano-americano, olvidando totalmente a tradição colonial portuguesa. Vale mesmo pela curiosidade. Estas são imagens oficiais do jogo, para divulgação, e comentários sobre ele, em português e inglês, em várias publicações:


Foto: divulgação do jogo

 


Foto: divulgação do jogo

 


Foto: divulgação do jogo

 


Foto: divulgação do jogo

 


Foto: divulgação do jogo

 


Foto: divulgação do jogo

 


Foto: divulgação do jogo

 


Foto: divulgação do jogo

 


Foto: divulgação do jogo


Análise publicada pelo Clube do Hardware, conforme consta na página consultada em 12 de abril de 2009:

 

28/02/2007, 13:32 H

Shadowrun: Microsoft libera mais detalhes do duelo multiplayer para PC e 360

gandalfnho
Moderadora Global
Membro desde Jan/2002
Novo Hamburgo - RS

A Microsoft Game Studios e a FASA disponibilizaram um grande release explicando mais detalhes de Shadowrun, jogo de ação multiplayer em produção para o Xbox 360 e PC. O título é baseado no RPG homônimo da FASA, que mescla tecnologia futurista e magia fantástica, e colocará os jogadores em uma época prévia à campanha do RPG. O game está previsto para junho deste ano.
No ano de 2031, duas forças opostas se enfrentam na cidade de Santos (é, aqui no Brasil): a megacorporação RNA Global, que procura controlar um poder mágico recentemente descoberto, contra The Lineage, uma sociedade secreta de 5000 anos que se dedica a defender este mesmo poder.

Formadas por equipes de até 8 integrantes cada, as partidas têm vários rounds de quatro minutos – com 30 segundos iniciais para a compra de equipamento, alocação de magias e tecnologia – e a primeira equipe a ganhar seis rounds é a vencedora. Dinheiro adicional é ganho ao vencê-las, assim como eliminar oponentes, carregar o artefato e usar habilidades para o apoio ao time. Quanto aos perdedores, eles também ganham dinheiro – menos, mas ganham.

Existem três modalidades de jogo:

Raid: esta requer que o time atacante capture um artefato mágico e o traga a uma área segura, enquanto a outra equipe precisa protegê-lo. Se o captor do item morrer ou largá-lo, após alguns segundos o objeto volta ao ponto de origem. Somente os atacantes podem carregar o artefato.

Extraction: nesta modalidade, o artefato mágico começa no meio do mapa, e ambas as equipes devem obtê-lo e trazê-lo às suas respectivas bases. Batalhas mais ferozes estão previstas.

Attrition: similar ao modo Team Deathmatch de outros games do gênero, com a diferença - após ser morto, seu personagem não retorna ao mapa sozinho, requerendo que um parceiro de equipe venha e o ressuscite.

Conforme dito antes, no início de cada rodada os jogadores selecionam seus respectivos equipamentos. Quanto às armas de fogo, cada jogador poderá carregar duas por vez, além de granadas. As armas disponíveis são: pistola, submetralhadora, rifle, escopeta, katana, minigun, rifle de sniper, lança-foguetes.
Além disto, existem dois tipos de item que poderão ser usados para tirar vantagem no jogo: Magia e Tech. As duas forças se combate, no entanto; o jogador precisa de Essência para conjurar magias, e equipar Techs reduz a quantidade de Essência disponível. Fica a gosto do jogador criar um personagem baseado em cada uma destas forças, ou mesmo tentar equilibrá-las. Vale notar que nem Magia nem Tech podem ser usadas enquanto carrega o artefato.

Magia

Tree of Life (Árvore da Vida): cria uma árvore mágica que cura todos que estiverem próximos a ela, sejam amigos ou inimigos. Ela serve de proteção, mas pode ser destruída a tiros. Após regenerar um determinado número de hit points, ela desaparece. Ajudar seus parceiros de equipe com esta magia rende mais dinheiro ao jogador.

Resurrect (Ressuscitar): ao realizar esta magia, o jogador reviverá qualquer personagem morto à sua volta, e o ligará ao conjurador. É possível ressuscitar vários jogadores de uma tacada só; o jogador receberá uma fração do dinheiro ganho por cada jogador ressuscitado por ele. Se o personagem que for ressuscitado morrer, ele não terá mais seu corpo, impossibilitando sua volta e os pontos de essência serão devolvidos a quem o reviveu. Destruir os corpos de seus inimigos impedirá que o resto da equipe oponente os reviva. No entanto, se o jogador que ressuscitar os outros morrer, os outros afetados pela magia começarão a perder pontos de vida rapidamente, requerendo uma solução rápida por outro jogador que tenha tal magia.

Strangle (Estrangular): esta magia cria cristais que dão dano e drenam essência dos jogadores que passarem perto deles. Eles também poderão aprisioná-los por um tempo, mas isto os quebra. Ideal para bloquear caminhos e atrasar a vida de seus oponentes.

Gust (Vento): provoca uma forte rajada de vento que atrapalhará a mira do inimigo e o mandará pelos ares, podendo mesmo jogá-lo de precipícios para a morte. Isto serve para impedir seus inimigos em algum lugar, ou mesmo desfazer a magia de fumaça, a ser descrita a seguir.

Smoke (Fumaça): pouco tempo depois de conjurar esta magia, o jogador não sofrerá dano por nada que não seja a magia Gust. Além disto, ela impede que Techs como o Smartlink e Enhanced Vision funcionem. A duração dela vai até o fim dos pontos de Essência.

Teleport (Teleporte): o jogador é transportado para oito metros no sentido em que estiver indo, não importando qual - agache-se e atravesse o solo, pule e vá para o andar de cima, e aí por diante. Esta magia só pode ser feita em movimento ou agachado, e não funciona em rochedos.

Summon (Evocação): jogador convoca uma criatura mágica para atacar seus inimigos - se um deles estiver na mira do jogador, o monstro o atacará. Senão, defenderá a área a ser definida pelo jogador.

Techs

Glider (Planador): este permite que o jogador flutue por longas distâncias e impede o dano ao atingir o solo após uma longa queda. Um jogador com Teleport e Glider ganhará bastante mobilidade.

Enhanced Vision (Visão Melhorada): emitindo um pulso sônico, o jogador vê amigos e inimigos através de paredes, inclusive indicando a distância onde estão. Personagens que usarem a magia Smoke não aparecem para estes. Os personagens que estiverem de fora e forem vistos com o Enhanced Vision vêem uma distorção no ar e uma vibração no controle, sabendo que estão na mira de alguém. Jogadores com EV ativado vêem automaticamente outros que também o tiverem ativo.

Smartlink: dentre muitas funções – como aumentar um grau de zoom em cada arma e um esquema de mira que o impede de atirar em seus parceiros de equipe -- esta te dá uma mira laser que o torna mais visível aos seus inimigos.

AntiMagic Generator (Gerador Anti-Magia): quando jogado no mapa, este objeto absorve toda a magia da área de efeito, destruindo Árvores de Vida, cristais de Strangle, criaturas evocadas e mesmo pontos de essência dos jogadores à sua volta. O jogador fica começa com quatro destes, e eles lentamente se regeneram em seu inventário após serem lançados.

Wired Reflexes (Reflexos Rápidos): ao ter esta tecnologia tecnologia aumenta a velocidade seu personagem, o faz pular mais alto, recarregar armas mais rapidamente, e se tiver uma katana em punho poderá defender-se dos tiros do inimigo que estiver à sua frente. Mas não pára por aí: ao ativá-la, seu personagem ganha ainda mais melhorias nestes aspectos, mas custa pontos de vida... podendo até mesmo matá-lo.

Raças

Humanos: a espécie com os atributos mais equilibrados começa com mais dinheiro; o menor grau de penalidade em Essência ao usar Techs; o terceiro maior medidor de Essência; o segundo maior índice de energia vital, perdendo apenas para o Troll.

Elfos: especialistas em atividades rápidas, estes regeneram energia enquanto não estiverem levando dano graças à Essência; é a espécie mais ágil, mas que sofre mais penalidade ao carregarem armamento pesado; segundo maior índice de Essência, depois dos Anões; tem o menor medidor de energia vital.

Trolls: estes brutamontes são fortes, pesados e difíceis de matar, servindo para tropas de assalto; quando acertados, sua pele endurece, reduzindo o dano infligido nele a custo de Essência; são a espécie mais lenta, mas que menos sofre penalidade ao carregar armas pesadas; tem o maior índice de energia vital.

Anões: o que eles têm de tamanho, têm de ladrão de energia – eles absorvem a magia do cenário, destruindo Árvores da Vida, criaturas evocadas e essência dos jogadores (inimigos de longe, aliados de perto); o maior medidor de Essência, que se regenera muito lentamente; por fim, o terceiro maior índice de energia vital, perdendo para o Troll e Humano.
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Athlon 64 X2 6000+ || Asus M2N-SLI || 2GB DDR2 800 Kingston || Geforce 8800 GT 512MB/256 bits XFX



Foto: divulgação do jogo

 


Foto: divulgação do jogo

 


Foto: divulgação do jogo

 


Foto: divulgação do jogo

 


Foto: divulgação do jogo


Esta análise em inglês foi publicada no site Wikia, segundo consta na página consultada em 12 de abril de 2009:

 

Shadowrun (2007 video game)

From Shadowrun Wiki

Shadowrun is a first-person shooter developed by FASA Studios for Windows Vista and the Xbox 360. It is not set in the Shadowrun Universe but an alternate continuity invented by FASA Studios. It is the first game to utilize Games for Windows - LIVE that allows for Vista users to play with Xbox 360 users.

History - Three video games based on the Shadowrun universe were created throughout the 1990s: one for the SNES, one for the Sega Genesis, and one other for the Mega CD which released only in Japan.

In January of 1999, Microsoft purchased FASA Interactive, acquiring the electronic rights to Shadowrun in the process. Microsoft then filed a trademark for the Shadowrun title in November, 2004.

Initial gameplay prototyping was done using the Halo: Combat Evolved|Halo engine while FASA worked on creating their own engine. At E3 in May of 2006, Microsoft officially revealed Shadowrun for Windows Vista and the Xbox 360.

Storyline - According to the ancient Mayan calendar, magic is cyclical, leaving the world and returning every 5000 years. Magic enters the world, grows, peaks, and eventually retreats. When magic was last at its peak, a powerful ziggurat was constructed near what would be modern day Santos, Brazil.

The purpose of this construct is shrouded in the mists of history. Even the Chancela family, who secretly maintained the ziggurat for thousands of years, did not know its purpose. Nor did they know the purpose of the strange artifact somehow connected to the ziggurat. In the millennia since its construction the ziggurat was eventually buried, hidden in the side of a mountain. Then, on December 24, 2011, magic began returning to the world, leaving change and confusion in its wake.

The years after magic’s return wrought change on a global scale. RNA Global, a powerful multinational corporation, sent a research team to Santos, Brazil. Their job was to explore and research the strange energies coming from a mountainside along one edge of Santos. Armed with an artifact from ancient times, the research team sought to channel and control the magical energies they were exploring. Instead they caused a magical accident that destroyed half the city and brought down the mountainside, revealing the ziggurat to all. Deflecting blame for the incident to an Ork paramilitary organization, RNA retreated from the city while rethinking its strategy.

After a time, RNA Global returned to Santos, this time armed with a government contract that provided them control over the city. Vowing to keep the peace and clean up Santos, RNA’s first actions were to enact martial law and declare a curfew for all citizens. The locals, still upset over the initial accident and trying to rebuild on their own, began resisting RNA’s efforts. The resistance was helped greatly by the leadership of the Chancela family. Resistance turned to conflict, conflict turned to skirmish and skirmish eventually plunged the city into all-out war.

On one side is RNA Global, a powerful multinational corporation that has been researching magic seemingly since before it returned. Driven to control magic as an economic tool, they find themselves with a powerful but precarious toehold in a city ravaged by change.

On the other side is the Lineage. Led by the Chancela family and dedicated to defending the Santos ziggurat, they struggle to keep its magic free of anyone’s control, no matter the cost.

And in the middle is the strange artifact that seems to be the key to everything.
The year is 2031. The place is Santos, Brazil. The future is up in the air. It's up to you to determine who will win, and who will lose.

Gameplay - Shadowrun is a first-person shooter introducing mild cyberpunk elements to the gameplay. The game takes place in Brazil in the year 2031: before the events that shaped the Shadowrun universe.

The player chooses between two factions to play as: The megacorp RNA Global, and the resistance group known as The Lineage. Playable races are Human, Elf, Troll, and Dwarf. Each race has their own unique racial traits:

Troll: Pros: strongest race, lots of health, defence increases the faster their hit. Cons:slowest race, as their defense increases they become slower, least amount of essence.

Elf: Pros: fastest race, quickest essence regeneration, heals using essence when not being shot at. cons: least amount of health, lowest defense, as their healing their essence regeneration ceases

Dwarf: Pros: immune to headshots, most essence, saps essence from other players and magical objects (i.e. tree of life, minion, strangle crystals,). Cons: painfully slow essence regeneration

Human: Pros: no essence penalty for using techs, no statistical disadvantages. Cons: no advantages.

Players can purchase magic, tech, and weapons before each round of play.

Magic includes:
Teleport, which enables users to instantly warp 8 meters in the direction of their movement, even through solid objects

Resurrect, which allows a player to bind a fallen teammate to their own life energy in order to bring them back to life

Strangle, which produces a field of crystals which restricts the movement and drains the essence of any player caught amongst them

Summon, which produces a creature that relentlessly attacks hostile entities on sight

Gust, which is a burst of powerful wind that can push enemies and objects away, and if timed carefully, can break a player's fall

Smoke, which allows a player to turn their body to smoke, causing bullets, explosions, and falls to cause no damage, though being hit with Gust will cause significant harm

Tree of life, which creates a tree that heals anyone nearby, as well was providing a physical barrier that can be used for cover

Tech includes:
Enhanced vision, which allows the player to detect nearby enemies through walls

Glider, which enables short-distance flight and enhanced leaping height

Wired reflexes that enhance the player's running speed and allow the deflection of bullets when wielding a katana

Anti-magic generators, which drain essence of any player or magical object caught in its field

Smartlink, which assists players by increasing enemy tracking abilities and automatically preventing firearms from firing when a teammate is in the crosshair.

Weapons include a sniper rifle, SMG, a shotgun, a minigun, a semi-automatic battle rifle, a rocket launcher, and a katana for close-range combat.

The game lacks a traditional campaign mode. Instead, various match modes are available - solo play against highly-customizable bots, private matches with friends and associates, and live matches which match up players from around the world. The three play modes available are Attrition, Extraction, and Raid mode. Any certain map has two of these three game modes usually Raid or Extraction and Attrition.

Differences between PC and Xbox 360 Versions - Shadowrun is the flagship title for the Games for Windows - LIVE service that allows Windows Vista PC users to be fully integrated into Xbox Live. Due to this integration, FASA has decided to make several changes to try and create a more balanced competition between the Xbox 360 and PC versions. Because of some of the lack of 'pixel-accuracy' with the Xbox 360 analog thumbstick, the designers have included an aim-assisting technology, which basically interpolates the player's movement and causes the reticle to stay over an enemy player like a weak magnet.

In addition, FASA has implemented a feature which causes the crosshair to expand during quick movements, thus lowering the player's accuracy. PC players, who have a more sensitive control scheme, are able to turn significantly faster than their controller brethren and would have gained an unfair advantage. Many believe this defeats the purpose of having a separate version for the PC platform and that it is forcing PC players to play it like a console game. The PC has also been given extra stability when firing an automatic weapon (chaingun and SMG) due to the consoles ability to control the kick of a gun better.

Reception - Shadowrun was released on May 29, 2007 for both the Xbox 360 and PC. The media reviews for the game were largely negative, with most reviews citing a dire lack of content for a multiplayer only game (9 maps, 3 game modes) and the relatively high price point as the main criticisms. There were also complaints about online performance and stability, graphics, and art design. However, the gameplay was highly praised by almost every review. In fact, Major League Gaming called Shadowrun "the best Xbox game since Halo: Combat Evolved."

However, user reviews from various sources portray the game in a much more positive light. Many of the reviews are still mixed, but the average rating for Shadowrun based on users' scores is significantly higher.



Foto: divulgação do jogo


Esta análise em inglês consta na página Teambox, também consultada em 12 de abril de 2009:

 

Shadowrun Locations Revealed

By: César A. Berardini - "Cesar"
June 2nd, 2006

In the world of Shadowrun, the upcoming team-based FPS from the creators of MechAssault and Crimson Skies, magic is cyclical, fading away from earth and returning every five thousand years.

In 2012, magic is set to return again. There are six sacred sites scattered across the globe in which magic will flow and one of those sites is the city of Santos in southeastern Brazil.

But in this era, magic is not the only force present on earth. There's also technology and wherever technology is, you can be sure that RNA Global, a large multinational corporation, is behind it.

When RNA Global moved its headquarters to Santos, they didn’t know that this city would be one of the sites in which the awakening of magic takes place… or did they know?

The 2012 Santos Disaster

In the same year that magic will flow again into the world, RNA Global was conducting a harmonic resonance test in the city of Santos. A malfunction caused a total disaster in which the founder of RNA Global, Johnathan Cain, died and the company’s headquarters, as well as the surrounding area, were destroyed.

By 2015, the return of magic was widespread news and RNA Global had the perfect cover to gain access to this site. Dr. Joseph Sariel, the first CEO since the demise of Cain, announced plans to rebuild the devastated region and build an RNA Global Arcology. This will give them access to the ziggurat, the sacred temple in which a magical artifact that can shape the course of the world is buried in.
But before RNA Global can get access to this artifact, they’ll have to deal with The Lineage, a sacred bloodline Elf brotherhood whose mission is to protect the artifact and assure that magic flows with no intrusion of any greedy corporation.

Now, you have to take a side: RNA Global wants to control magic, the ancient bloodline of Shadowrunners wants to assure magic flows freely into the world.

The Environments

The multiplayer matches in Shadowrun will take place across multiple maps scattered throughout five different environments within the city of Santos. In addition, each map will feature different game types and objective. So for example, in “Raid”, RNA Global doesn’t know how to move the artifact yet, but The Lineage does. Their objective is to steal the artifact from RNA Global’s hands, something that was demonstrated in the Shadowrun E3 2006 trailer:
Power Station: An important utility plant that was once fought over but now rests in the Corportation Green Zone near the Headquarters.

Ziggurat and Environs: An ancient temple from the Fourth Cycle of Magic, the ziggurat pulses with newly awakened power. The Lineage has set up a base of operations in and around the ziggurat.

Slums: While not the nicest part of Santos, the slums are still a Lineage stronghold in the area. Filled with people struggling to survive from day to day, ravaged by mudslides and magical accidents, the slums are not a comfortable environment. But it breeds strong people desperate to defend their homes.

RNA Global HQ: The RNA Global Arcology dominates the cityscape, a mountain of pristine glass and steel. Containing research labs, the RNA military headquarters, corporate officers quarters and a wide variety of high tech, this is The Lineage’s primary target.

Ruined City: The devastation of the 2012 disaster was both thorough and wide spread. Whole sections of the city remain sealed off due to magical eddies, disasters and strange beasts. But those parts of the city yet unexplored since the disaster hold secrets for those willing to explore them.


Foto: divulgação do jogo

 


Foto: divulgação do jogo

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